Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

Mobbad....

Av christina niva - 9 mars 2016 10:16

Under nästan hela min skolgång var jag mobbad på olika sätt eller utfryst på olika sätt.

Jag har fått ta så mycket skit under hela min skolgång så det var en plåga att gå dit varje dag. Att bli utskrattad och hånad för den man är.

Att bli hånad för att man inte platsar in.

På idrotten vart jag såklart vald sist eller så fick läraren sätta mej i ett lag. Jag dög inte i deras ögon. Jag var inte bra på något i deras ögon.


Hade vi grupparbeten i klassen så var det någon stackars grupp som fick dras med mej och jag fick skituppgifterna som ingen annan ville ha, kom jag med förslag på något så var det ingen som lyssnade på mej.

När vi skulle undervisa i klassen så vart jag utskrattad och andra satt och gjorde sej lustiga på min bekostnad.

Jag hatade redovisningar mer än något annat för då var jag tvungen prata inför klassen som jag såg satt med hånleenden och jag hörde ljuden och fnissen. Det gjorde så förbannat ont.

Jag fick sudd och sånt kastat på mej när jag satt i klassrummet och jobbade...den som satt bakom mej satt med sin linjal och petade mej i ryggen.


Beroende på bänkgranne så kunde det hända att när jag öppnade mitt bänklock så min bänkgranne kunde röra om i min bänk...eller så röck vederbörande i mina böcker när jag försökte skriva.

På rasterna fick ja gi bland vara med och kasta boll eller hoppa hopprep men för det mesta var jag ensam.

Jag hade ingen riktig bästa kompis.

Jag blev kallad fetto...Gris...fläsklägg...jordbävning....glasögon
orm...oerhört många fula ord. De orden sved.

inne i skolan så ropade endel fula ord efter mej...även såna som inte ens kände mej....eller så fick jag ett hånflin mot mej och ett fnys. Man dög inte för den man var....


När jag skulle gå hem från skolan hände det att elever som inte ens kände mej kastade snöbollar eller stenar mot mej och endel ropade glåpord efter mej.

Det kändes inte kul att behöva gå förbi dem så till slut fick jag ta en annan väg att gå när jag skulle gå hem.

När skoldagarna var slut var det som en stor lättnad...då var jag fri.

Jag blev mobbad för att mina kläder inte dög...för att jag hade glasögon...för att jag hade psoriasis...för att jag läspade och kunde inte säga S och R...jag mobbades för att jag pratade för tyst...ja allt dom kunde hitta på att klanka på mej om.


mobbning är nåt fruktansvärt som inte ska finnas varken i barnens eller de vuxnas värld. det är något fruktansvärt som ger djupa ärr i själen hela livet. de finns där alltid.

man ska vara den man är och inte måsta vara någon som andra tycker man ska vara...man ska bjuda på sej själv.

Mobbning gör ont...

det sårar...ord är det värsta vapnet...för de sårar hjärtat och själen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina niva - 8 januari 2016 15:10

2015...ja det gav en del positiva saker. Kunde inte börja bättre än när jag med magont öppnade brevet från FK den där Januari dagen med en god vän vid min sida. När jag öppnade och läste orden: " Du beviljas full sjukersättning" så strömmade tåra...

Av christina niva - 18 december 2015 09:58

ja då är det snart jul då...och inte mycket till vinter syns där på utsidan av fönstret. saknar snön och kylan...det är jul för mej. Sitter och tänker lite på jularna när man var mindre/yngre...då firade vi antingen hemma hos farmor och farfar i Rå...

Av christina niva - 1 november 2015 12:56

ny månad då....   jisses vad fort det går...vart fasen tar tiden vägen. otroligt så fort det går. sitter och tittar ut över den vackra höstdagen och avnjuter musiken från gårdagens Så mycket bättre. helt fantastiskt.   denna helg har ja...

Av christina niva - 29 oktober 2015 18:50

  då var det kväll och ute är det nu mörkt....sitter här och avnjuter lite god musik ala Randy Piper som är en gammal idol sen många år tillbaka. vilka minnen musik kan väcka...vilka leénden man kan göra när man lyssnar på endel sånger. Musik är...

Av christina niva - 30 september 2015 19:19

då var det höst då. den verkar börja bra med vackert väder och soliga fina dagar. så underbart fint med alla dessa färger och den underbara klara luften. älskar hösten och man får njuta av den i all dess prakt.   ja då var gumman i toppen på...

Presentation


welcome to my place

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards