Direktlänk till inlägg 18 december 2015

snart jul då

Av christina niva - 18 december 2015 09:58

ja då är det snart jul då...och inte mycket till vinter syns där på utsidan av fönstret. saknar snön och kylan...det är jul för mej.

Sitter och tänker lite på jularna när man var mindre/yngre...då firade vi antingen hemma hos farmor och farfar i Råneå eller med mormor och morfar i Vebomark. Då var det kusiner...fastar..mostrar..morbröder..farbröder.

Det var en speciell stämning då. minns med värme hos farmor och farfar där luktade det cigarr bland annat eftersom farfar rökte det på julafton och det är ett minne som sitter kvar. sen för att inte glömma farmors underbara kålrotslåda..Gud vad jag saknar den.

Jag kan göra den men får den ju inte lika god som hon fick den.

 

Sen hos morfars....där var den lite annorlunda....men lika underbar.

Dofterna av hyacinterna och granen...dofter som finns kvar inom en.

det är underbara minnen som lever kvar trots att farmor..farfar..mormor och morfar är borta.

Numera firar jag min egen jul på mitt sätt....

försöker väl hålla lite på traditionerna men någon gran kan jag inte ha och såklart röker jag inte cigarr...hahaha...

 

min jul består av risgrynsgröt som är ett måste....julvört med rödbets sallad...och julmust...då är jag rätt nöjd. Fast såklart lite gott måste man ju unna sej i form av en bit choklad eller lite ris a´la malta....det kan jag inte vara utan.

 

Nåväl....den 22 är det 6 år sedan min lilla prinsessa kom hem till oss....hon var så liten det lilla busfröet. det första hon då gjorde var att ta en runda i clementinskålen och en runda i granen.

och dagen innan hade jag tagit farväl av min älskade underbare kurre på timrå veterinärstation.

samma kväll fann vi våran prinsessa på Blocket och det var nog meningen.

 

Nu får jag önska er alla er underbar jul där ute och ett underbart nytt år...om jag inte skriver något i mellandagarna förstås.

Puss och kram till er alla fina människor.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina niva - 9 mars 2016 10:16

Under nästan hela min skolgång var jag mobbad på olika sätt eller utfryst på olika sätt. Jag har fått ta så mycket skit under hela min skolgång så det var en plåga att gå dit varje dag. Att bli utskrattad och hånad för den man är. Att bli hånad f...

Av christina niva - 8 januari 2016 15:10

2015...ja det gav en del positiva saker. Kunde inte börja bättre än när jag med magont öppnade brevet från FK den där Januari dagen med en god vän vid min sida. När jag öppnade och läste orden: " Du beviljas full sjukersättning" så strömmade tåra...

Av christina niva - 1 november 2015 12:56

ny månad då....   jisses vad fort det går...vart fasen tar tiden vägen. otroligt så fort det går. sitter och tittar ut över den vackra höstdagen och avnjuter musiken från gårdagens Så mycket bättre. helt fantastiskt.   denna helg har ja...

Av christina niva - 29 oktober 2015 18:50

  då var det kväll och ute är det nu mörkt....sitter här och avnjuter lite god musik ala Randy Piper som är en gammal idol sen många år tillbaka. vilka minnen musik kan väcka...vilka leénden man kan göra när man lyssnar på endel sånger. Musik är...

Av christina niva - 30 september 2015 19:19

då var det höst då. den verkar börja bra med vackert väder och soliga fina dagar. så underbart fint med alla dessa färger och den underbara klara luften. älskar hösten och man får njuta av den i all dess prakt.   ja då var gumman i toppen på...

Presentation


welcome to my place

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards